Montáž, servis a prestavba auta na plyn
All4car

Montujeme aj priame vstrekovanie LPG do TSI, FSI, DI a GDI motorov

Pri motoroch TSI a FSI existujú dva možné typy priamych systémov vstrekovania

 

  • vstrekovanie v plynnej fáze plynu cez dodatočne montované plynové vstrekovače,
  • vstrekovanie v kvapalnej fáze plynu cez pôvodné benzínové vstrekovače.

 

 

Dodatočne montované LPG vstrekovače

Pri prvom systéme ide o princíp podobný technológii vstrekovania v plynnej fáze (viac o vstrekovačoch v článku Typy montovaných vstrekovaní ). Rozdiel je (okrem iného) hlavne v špeciálne upravenej riadiacej jednotke, ktorá zabezpečuje, aby bola čo najmenej skrátená životnosť pôvodných benzínových vstrekovačov. V tomto prípade aj napriek tomu hrozí a občas aj dochádza k znehodnoteniu pôvodných benzínových vstrekovačov.

 

 

Prečo sa musia použiť špeciálne sady?

Pri motoroch TSI a FSI bývajú vstrekovače osadené v hlave valcov a tým pádom priamo zasahujú do spaľovacieho priestoru (ohniska horenia zmesi). Preto sa môžu pri používaní LPG poškodiť (zapiecť), či inak znehodnotiť. Je to spôsobené tým, že do týchto motorov sa primontujú dodatočné LPG vstrekovače, takže pôvodné sa pri jazde na plyn odpoja a ostanú nefunkčné. Keďže chladenie vstrekovačov benzínu je zabezpečené aj prietokom vstrekovaného benzínu cez vstrekovač, pri jeho odpojení (prípad jazdy na LPG) prestáva byť vstrekovač benzínu chladený. Z tohto dôvodu je riadiaca jednotka LPG upravená tak, aby aspoň každý 10-ty,15-ty či 20-ty vstrek bol benzínový. Takto nám vznikajú dva nepriaznivé fakty pri vstrekovaní LPG týmto spôsobom a to:

 

 
  1. Časť benzínu - aj pri jazde na LPG - stále preteká cez pôvodné benzínové vstrekovače a preto nám vzniká určitá časť spotreby benzínu z celkovej spotreby paliva. Je to asi 20% benzín a 80% LPG – prípadne až 40% benzín a 60% LPG.
  2. Benzínové vstrekovače, ktoré sa týmto ochladzujú (a menej znehodnocujú) aj napriek tomu nie sú úplne ochránené pred väčším opotrebením. Sú v podstate ochladzované o 60 - 80% menej ako pri plnej prevádzke na benzín, čo spôsobuje ich väčšie opotrebenie a vzniká väčšia pravdepodobnosť poškodenia benzínových vstrekovačov.

 

 

 

Pôvodné benzínové vstrekovače.

 

V čom je vstrekovanie cez pôvodné benzínové vstrekovače výhodnejšie?

Hlavnou výhodou po technologickej stránke je 100% chránenie benzínových vstrekovačov a maximálna efektivita samotného jazdenia, ktorá sa pri iných systémoch nedá dosiahnuť. Pri vstrekovaní cez pôvodné benzínové vstrekovače sa používa kvapalná fáza vstreku, čo je z technologického hľadiska najlepší variant. Ide o plnú prevádzku na LPG a to doslovne. Pri tomto type vstrekovania LPG je dokonca väčšia úspora ako pri klasickom motore s kvapalným vstrekom (myslíme tým nie TSI alebo FSI motor). Na plyn idete v podstate stále, na plyn dokonca aj štartujete. Umožnený máte aj studený, aj teplý štart. Pri plynnej fáze vstreku jazdíte stále na plyn aj na benzín – v percentách by sa to dalo vyjadriť ako 80% plynu a 20% benzínu, prípadne až 60% plynu a 40% benzínu. Navyše vystavujete vstrekovače spomínanému poškodeniu.

 

 

 

Dokonalý systém vstrekovania cez pôvodné benzínové vstrekovače vyvinula spoločnosť Prins. My okrem tejto značky montujeme aj značku Vialle.

Oba systémy hodnotíme na základe našich doterajších skúseností ako systémy najlepšej kvality a to takej, že ju zákazník nedostane v aute ani od prvovýroby. Na záver by sme spomenuli aj jednu nevýhodu – pretože chceme byť pravdiví. Tieto systémy bohužiaľ nie sú vyvinuté na všetky motory a vozidlá. Potešujúci je ale fakt, že sa postupne vyvíjajú a dopĺňajú. O možnostiach vstrekovačov a montáže pre vaše vozidlo vás radi poinformujeme.

 

 

 

 

 

Koľko ma bude stáť prestavba na LPG?
Pošlite nám parametre auta a my vám vypočítame cenu.
Novinky emailom

Chcete dostávať aktuálne informácie o plyne do auta?